Skip to content

Publikációink

Az alábbiakban néhány népszerűsítő és szakirodalmi cikk révén betekintést nyújtunk munkaközösségünk tagjainak tudományos érdeklődésébe.

 


 
Repárszky Ildikó–Dupcsik Csaba: Tanári szabadság, avagy „csak magamra csukom a tanterem ajtaját”? A középiskolai történelemtanítás mai kényszerei.
In: Magyar kémikusok Lapja, 76. (2021) 355–356b.
 


 
Bihari Péter: A 20. század két világháborújának fő következményei.
A Történelemtanárok 31. Országos Konferenciáján (2021. okt. 2.) elhangzott előadás írásos változata.
 


 
Szabó Márta: Mire jó a tankönyv?
In: A Történelemt@nítás a történelemtanításért. Válogatás a Történelemtanítás online folyóirat írásaiból 2010-2020. Szerk. Fischerné Dárdai Ágnes ; Kaposi József; Katona András. Bp., 2020. 386–400.
 


 
Keglevich Kristóf: A Fővárosi Pedagógiai Szeminárium működése Ozorai Frigyes igazgató idején (1918–1934).
In: Fons, 26. (2019) 3. sz. 39–68.
 


 
Bihari Péter: A tiszta árja faj.
Bihari Péter: A birodalmi Kristályéjszaka.
Bihari Péter: Ellenálló németek.
Bihari Péter: A „végső megoldás”.
In: A Harmadik Birodalom. A BBC History különszáma. Szerk. Papp Gábor. Bp., 2015. 30–33., 96–99., 122–126., 132–137.
 


 
F. Tóth Zoltán: Toscana és Firenze történelme röviden (2009)
 


 
F. Tóth Zoltán: Szállóigék, mondások, kifejezések, bölcsességek (2009)
Számos latin, német, angol stb. szállóige gyűjteménye: fordítás, magyarázat megszületésük történeti kontextusának rövid bemutatásával.
 


 
Runda Margit: Sztereotípiák a történelem tanításában – forradalmak és forradalmárok (2009)