Az alábbiakban néhány népszerűsítő és szakirodalmi cikk révén betekintést nyújtunk munkaközösségünk tagjainak tudományos érdeklődésébe.
 
 Szabó Márta Mária:  Az új és a régi történelemről. 
In: Múltunk, 69. évf. (2024) 1. sz. 190–198.
 
 
 Szabó Márta Mária: „Budapesti helyszínelők”: a mystery módszer adaptálása.
In: Korszerű történelemoktatás – új utak és megoldások. Szerk. Kojanitz László. Szeged, 2023. 189–199.
 
 
Repárszky Ildikó–Dupcsik Csaba: Tanári szabadság, avagy „csak magamra csukom a tanterem ajtaját”? A középiskolai történelemtanítás mai kényszerei. 
In: Magyar kémikusok Lapja, 76. (2021) 355–356b.
 
 
Bihari Péter: A 20. század két világháborújának fő következményei. 
A Történelemtanárok 31. Országos Konferenciáján (2021. okt. 2.) elhangzott előadás írásos változata.
 
 
Szabó Márta: Mire jó a tankönyv? 
 In: A Történelemt@nítás a történelemtanításért. Válogatás a Történelemtanítás online folyóirat írásaiból 2010-2020. Szerk. Fischerné Dárdai Ágnes ; Kaposi József; Katona András. Bp., 2020. 386–400.
 
 
Keglevich Kristóf: A Fővárosi Pedagógiai Szeminárium működése Ozorai Frigyes igazgató idején (1918–1934). 
In: Fons, 26. (2019) 3. sz. 39–68.
 
 
Bihari Péter: A tiszta árja faj.
Bihari Péter: A birodalmi Kristályéjszaka. 
Bihari Péter: Ellenálló németek. 
Bihari Péter: A „végső megoldás”. 
In: A Harmadik Birodalom. A BBC History különszáma. Szerk. Papp Gábor. Bp., 2015. 30–33., 96–99., 122–126., 132–137.
 
 
F. Tóth Zoltán: Toscana és Firenze történelme röviden (2009) 
 
 
F. Tóth Zoltán: Szállóigék, mondások, kifejezések, bölcsességek (2009) 
Számos latin, német, angol stb. szállóige gyűjteménye: fordítás, magyarázat megszületésük történeti kontextusának rövid bemutatásával.
 
 
Runda Margit: Sztereotípiák a történelem tanításában – forradalmak és forradalmárok (2009)